צילום: Omar Sartor

מיה אור/יום שני, 25 בנובמבר 2019

פביו פנטולינו: הבחירה ב־Rezina תמיד עונה על הציפיות שלי כאדריכל

כאדריכל שמאמין בצבעים ובטקסטורות כמוטיבים שמייצרים את ה״נשמה״ של חללים, פביו פנטולינו מתרגם קונספטים עיצוביים במדויק ובמהודק

פורטפוליו בשיתוף PARQUETEAM

מה משותף לכריסטיאן דיור, איב סאן לורן, שאנל, אנטוניו לופי ופריץ הנסן, מעבר להיותם מותגי עילית נחשקים בתחומם? התשובה היא שכולם מתהדרים בחנויות ובחללי תצוגה יוקרתיים, שבעיצובם בחרו האדריכלים לעשות שימוש בחיפויי רזינה המשווים להם אסתטיקה מרשימה ומהוקצעת, שתואמת את יוקרת המוצרים המוצגים.

רזינה, החומר/מוצר שמשולב בעיצוב חללים אלה, הוא גם שמה של החברה שפיתחה אותו, ושהחלה את דרכה בשנת 1980 בטורינו, איטליה, כעסק משפחתי שהתמחה בתחום הצבע לרהיטים ולתעשייה. ב־1995, כחלק ממהלך טבעי של התפתחות עסקית־מקצועית, החלה החברה לעשות ניסיונות עם מרכיבי חומרים שונים שמיושמים בדרך כלל במשטחים דקורטיביים, וב־2004, אחרי תשע שנות מחקר וניסויים, נולד המוצר Rezina, שעוגן גם כמותג בעל שם זהה.

חומרים חדשים הם אחד המנועים המאתגרים את תחום התכנון, ולא בכדי חומר החיפוי העמיד והגמיש, שמבוסס על שרפים ומים, קנה עם הופעתו בזירה אוהדים רבים בקרב אדריכלים ומעצבים. הרזינה ניחנה בעמידות גבוהה במיוחד לרטיבות ולשחיקה, ואופן יישומה, המתבצע במריחה ללא תפרי חיבור/התפשטות, מייצר מראה רציף, הומוגני ואחיד לחלוטין, וככזה מקנה תחושת מרחב לכל חלל שבו הוא מיושם, מסחרי או פרטי.

מעבר לכך, תכונתה של הרזינה להיצמד היטב לכל סוגי המשטחים הקיימים, מעניקה לה יתרון משמעותי גם בפרויקטים של שיפוץ, היות ואין צורך להסיר את הריצוף הקיים. בנוסף, אפשר לעשות בה שימוש בחללים רטובים, כמו גם לחיפוי רהיטים, והודות לעושר הגוונים שמאפיין אותה היא נחשבת אידיאלית ליצירת ייחוד אסתטי.

צילום: Fabrizio Carraro
צילום: Giorgio Possenti
צילום: Eugeni Pons

בין אוהדי הרזינה באיטליה נמצאים לא מעט אדריכלים צעירים ומובילים, כמו מתיאו נונזיאטי, שבחר בה לעיצוב משרדו במילאנו, האדריכלים השותפים אנדריאה מרקטנטה ואדלייד טסטה, האדריכל אנדריאה ג׳יאוליאנו ורבים נוספים. גם האדריכל האיטלקי פביו פנטולינו, בעליו של סטודיו הנושא את שמו שבסיסו בטורינו ולו סניף נוסף במילאנו, הוא אחד ״המשתמשים הכבדים״ ברזינה ורואה בה אמצעי המרחיב את אפשרויות העיצוב. גוף העבודות של פנטולינו כולל פרויקטים פרטיים יוקרתיים ופרויקטים מסחריים ברמה גבוהה, ובשתי קטגוריות התכנון הוא נוהג לשלב רזינה.

״המאפיין העיקרי של רזינה הוא איכותה הגבוהה, שטמונה בניסיון המקצועי שעומד בבסיס פיתוחה ובאמינות הרבה שלה. מדובר בחומר עדין ועם זאת עמיד מאד, כך שתוצאת השימוש בו תמיד מנצחת, הן באיכות הטכנית שלה והן במופע שהיא מייצרת״. העדפתו לרזינה על פני חומרים אחרים, מוסיף פנטולינו, נובעת גם מההצע העשיר במיוחד של צבעים וממגוון אפשרויות הגימור (מוחלק עם ברק עדין, במראה בטוני, טבעי גולמי וכד׳), שמאפשרים לו למצוא את המענה המדויק לכל פרויקט ובכל קנה מידה של תכנון.

״המותג מציע גם אפשרות ל׳קאסטם מייד׳, אבל המבחר הקיים הוא כל כך רחב שאין לי צורך לנצל אותה. כאדריכל שמאמין בצבעים ובטקסטורות כמוטיבים שמייצרים את ה׳נשמה׳ של חללים, המנעד העשיר של גווני הרזינה והגימורים השונים מאפשרים לי לתרגם קונספטים עיצוביים במדויק ובמהודק״.

צילום: Eugeni Pons
צילום: Chiara Cadeddu
צילום: Omar Sartor

פנטולינו משלב רזינה בפרויקטים פרטיים ומסחריים כאחד, כשההבדל היחיד בין השניים הוא סוג הגימור, שנובע, לדבריו מהבטים טכניים שנגזרים מהמהויות השונות. ״מטבע הדברים בפרויקטים מסחריים בהם ישנה תנועה רבה של אנשים אני בוחר בגימור שמתאים ל׳הבי דיוטי׳, כמו Rezina Epoxy, מוצר נוסף מבית המותג שמעניק לריצוף הגנה מרבית בד בבד עם חזות עשירה ומהוקצעת למשעי. בפרויקטים פרטיים מן הסתם אין מגבלה כזו והכול פתוח״.

הצלחת הרזינה בקרב הקהילה המקצועית, שעמדה על תכונותיו הטכניות והאסתטיות כאחד, הביאה את המותג לקחת אותו עוד צעד קדימה, עם פיתוח Rezina Tessile – פטנט שמשלב את הרכב הרזינה עם טקסטיל, תוך יצירת חיפויים ייחודיים. השילוב היצירתי משמר את איכויות האריגים ואת מרקמם, ומאפשר ליצור כך חיפויים מקוריים, שמותאמים ייעודית לחללים נתונים. פנטונלינו משווה את החיפוי ברזינה טקסטיל לאלמנט עיצובי מסורתי; ל־BOISERIE, חיפויי קירות דקורטיביים מעץ מגולף או צבוע שמקורם במאה ה־17 בצרפת.

״שילוב הטקסטיל מעניק לחיפויים טקסטורה מובחנת וערך אסתטי נוסף, שמשווים למשטחים המחופים מופע עם ׳נשמה׳ וממד טקטילי. אני נוהג לשלב רזינה טקסטיל גם ברצפות, כי העמידות שלה מאפשרת זאת והנוכחות שלה מעשירה את החלל בעניין מיוחד״. ככלל, הוא מסכם ״מבחינתי רזינה היא תמיד חומר שאני מביא בחשבון בתכנון פרויקט: בין אם זה כדי לייצר תחושת מרחב בחלל, בין אם זה בחללים עשירים במיוחד בחומרים, צבעים וטקסטורות, שבהם היא מספקת רקע הומוגני שמאזן את המראה ומדגיש את האלמנטים השונים, ובין אם זה כדי ליצור עניין מקורי באמצעות הצבעים והטקסטורות. הבחירה בה תמיד עונה על הציפיות שלי כאדריכל״.

קולקציות Rezina נמכרות באופן בלעדי באולם התצוגה של PARQUETEAM
רח׳ גלגלי הפלדה 7, הרצליה פיתוח; טל׳ 03-5400007

צילום: Eugeni Pons
צילום: Omar Sartor
צילום: Giorgio-Possenti