עיצוב: קרן ניב־טולדנו; צילומים: איתי בנית

פורטפוליו/חדר משלי/יום חמישי, 30 במרץ 2023

חדר משלי // קרן ניב־טולדנו

העבר הריאלי והניסיון של קרן ניב־טולדנו בהייטק – ובעולמות המחול, המוזיקה והספורט – משפיעים על החללים שהיא מעצבת, כולל ביתה הפרטי

פורטפוליו בשיתוף PARQUETEAM

תעודת זהות

קרן ניב־טולדנו, מעצבת פנים. מתמחה בעיצוב בתי יוקרה, דירות בוטיק, מתחמי עבודה ופרויקטים מסחריים. אמונה גם על עיצוב פרויקטי נדל״ן מעבר לים, ביניהם מתחם בן חמישה בניינים במנהטן.

שפת העיצוב שלי חפה מפשרות. בפרויקטים שלי אין שחקנים ראשיים ושחקני משנה – המרחב כולו מטופל כמכלול הוליסטי וכל רובד נבחן לפרטי פרטים. אני מקפידה לשלב טכנולוגיות ומערכות מתקדמות לצד אלמנטים ופרטי ריהוט שמתוכננים ונתפרים קאסטום־מייד בהתייחס לאופי הפרויקט וצרכיו, החל מחיתוכי אבן cut to size ועד לפרטי הנגרות, הריהוט והטקסטיל.

אהבה ראשונה

אני רוקדת מגיל חמש, לאורך השנים גם ייצגתי את ישראל בפסטיבלים ובתחרויות שונות. ריקוד היה ונותר חלק בלתי נפרד ממני, גם היום. במקביל לריקוד לימדתי מחול ואיפור מקצועי לקולנוע ותיאטרון. לתפיסתי ריקוד הוא עולם ומלואו המבוסס על אמנות, יצירתיות, ותנועתיות ומאפשר לי להביע ולבטא את עצמי – נדבכים שתמיד היו שם, אבל באופן טבעי וככל שחולפות השנים הם מתעדכנים ומקבלים ביטוי אחר.

אהבה שניה

החיבור שלי לעולם עיצוב הפנים החל להתגבש בתקופה שבה בנינו את ביתנו בכפר אורנים. בזכות הפרויקט האישי הזה החלטתי להפוך את התשוקה למקצוע. לפני כן, במשך תקופה ארוכה עבדתי בענף ההייטק. את דרכי התחלתי כעתודאית ביחידת הפיתוח של חיל המודיעין, ועוד קודם למדתי תואר ראשון במנהל עסקים ותואר שני ביחסים בינלאומיים. כיהנתי במשך יותר מעשור בתפקידים משמעותיים מול משרד הבטחון וניהלתי פרויקטים שיווקיים גדולים ומורכבים מול חברות ענק מחו״ל.

כיום, כמעט עשור מאז שפתחתי את הסטודיו שלי, אני מאמינה שבעיצוב פנים טמון הכוח לייצר תחושות ולהתוות בכל חלל באשר הוא שימושים נוספים. בכוחו לדייק את הפונקציות, לשנות אורחות חיים ולייצר רווחה ואווירה, כתוצר של איזון מדויק בין הפרקטי והפונקציונלי, ליפה, המעוצב והאסתטי.

כל שכבה תורמת לתפיסה הכוללת והמינונים הם שם המשחק; השימוש בחומרים מנוגדים (עץ, ברזל, פליז, חרס, אבן טבעית, קטיפה, בדים טבעיים ועור) הם שיוצרים את השלם. אני מאמינה בשילוב הטבע כהווייתו בתשתיות: ברצפה ובתקרות, בקירות ובתאורה. בזמן שהמעטפת נותרת על פי רוב ניטרלית, את הצבעוניות אני יוצקת בטכניקת דגרדה – הפריטים הדומיננטיים והגדולים מהווים רקע בהיר יחסית ובשלב הבא משובצים פרטי האמנות, האקססוריז, הכריות והטקסטיל בגוונים עזים יותר ובנראות אופנתית, והם אלה שמוסיפים עניין ואופי בחלל. כך נוצרים חללים הוליסטיים ומנומקים שמשדרים חמימות, משפחתיות ורוך.

קרן ניב־טולדנו. צילום: גבריאל בהרליה

חילוף חומרים

עיצוב הפנים מאפשר לי למזג ולהביא לידי ביטוי שני צדדים שקיימים בי – זה הטכני, התכנוני הריאלי שבא לידי ביטוי ביתר שאת בתפקידים שמילאתי בעבר, לבין זה האמנותי־יצירתי שגם הוא קיים בי מאז ומתמיד. כחלק מהפעילות השוטפת אני מרבה לתור בעולם, לגבש קונספטים ולשאוב השראות מתערוכות מקצועיות. ככלל, האסתטיקה וחדוות היצירה מלווים אותי 24/7: בעלי דודו ניב, שאותו פגשתי במהלך שירותו הצבאי כלוחם בסיירת מטכ״ל, הפך עם השנים לעמוד תווך בקבוצה של שש חברות המתמחות בייצור וייבוא חומרי גמר לתחום הבניה, בהן חברת Milstone וחברת Parqueteam. שנינו חיים את התחום, אני כמתכננת והוא כספק – יש ביננו סינרגיה ואנחנו מנהלים סיעור מוחות בנושאים רלוונטיים על בסיס יומי.

בזכות דודו יש לי את הפריווילגיה להיחשף ולחוות את דעתי על חומרים ופריטים שהחברות מלקטות ברחבי העולם ולהיות חלוצה בשימוש בהם. בד בבד אני נחשפת לתערוכות ייעודיות לספקים, שאינן במיינסטרים של אנשי עיצוב הפנים, ומאמצת את השימוש בחומרי גלם אקזוטיים ועיבודים מיוחדים בטכנולוגיות חדשניות כאן בישראל. המפגש עם תוצרים של ספקים אוונגרדיים מעשיר לא רק אותי כמעצבת, אלא קודם כל את הפרויקטים שעליהם אני אמונה, שבהם אני משלבת אלמנטים חדשניים ואקסקלוסיביים שמקנים מראה אחר וייחודי.

מיזוג נוסף שמתקיים בבית שלנו הוא בין תחום העסקים לעולמות המוזיקה והספורט: לצד ניהול שש החברות, דודו מתחרה פעיל בתחרויות איירון מן ואולטרה מן שמתקיימות ברחבי העולם (תחרות אולטרה מן כוללת 10 ק״מ שחייה, 420 ק״מ רכיבה על אופניים, 84.4 ק״מ ריצה וכל זה בשלושה ימים). כדי לעמוד בהישג הזה הוא מנהל שגרה יומית אדוקה שכוללת אימוני כושר מפרכים, בעיקר אצלנו בחדר הכושר הביתי.

הבן הצעיר שלנו הוא טריאתלט בעצמו והבן הבכור סטודנט מוכשר למוזיקה ברימון, כך שנראה שכל אחד מהם שאב מהדי.אן.איי המגוון שמתקיים אצלנו בבית. אנחנו ללא ספק משפחה חדורת מטרה – כל אחד בדרכו מצויד ביכולת להתמיד בתשוקה שלו לאורך זמן, על אף המשוכות והקשיים שנגלים בדרך.

בית בכפר אורנים

בחרתי בבית הפרטי שלנו שמייצג את תמצית הרצונות, השאיפות והמאוויים של כל אחד מארבעתנו. הוא תוכנן על ידי האדריכליות מירית שטרן אשוח ואיקה דוידס ועוצב בסגנון טוסקני. כאחת שמחוברת לעולם החומרים, הרביתי להשתמש באלמנטים טבעיים שיובאו מאיטליה: ריצוף בורגון, בריקים מפירוקים, פרקט אלון צרפתי מעושן, חיפוי עץ מפירוקים של סירות, פסיפס אם הפנינה השחורה, מדרגות חוץ מפירוקים, פונטנה אותנטית, תריסי עץ ומרזבי נחושת. בנוסף שילבתי אלמנטים קלאסיים כדוגמת הספות אותן ריפדתי בדי קטיפה לצד גופי תאורה ואביזרים מתועשים. התוצאה אקלקטית ומגוונת והסגנון העשיר עובר כחוט השני בין כל החללים.

נתנו את הדעת על חיבור כמעט בלתי אמצעי בין החוץ לפנים: הבית עטוף חלונות ודלתות מפרופיל בלגי שמאפשרים מבטים מכל זווית במרחב הפנימי ישירות לעבר החצרות והגינה. בד בבד הקפדנו ליישם אלמנטים של בניה ירוקה כמו מערכת מיזוג גיאו־אנרגית המבוססת על משאבות סחרור שתפקידן לחמם ולקרר הבית באופן טבעי, לשם כך בוצעו קידוחים של 100 מטר לעומק האדמה.